De vereniging heeft zich vandaag weer volop laten zien tijdens een zonnige, twintigste editie van Veteranendag 2024 in Den Haag.

“Veteranendag is geworden wat ik wilde. De dag is ingeburgerd, het is een dag vol erkenning en waardering voor onze veteranen”, sprak Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander tijdens de openingsceremonie in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag. Een afvaardiging van de vereniging, waaronder voorzitter commodore-vlieger Peter Tankink, was hierbij aanwezig. Ook deelde hier sergeant-majoor Dayrohn Wiesken zijn bijzondere persoonlijke verhaal.

Dertien andere leden liepen en reden mee in het defilé. De oorlogshelden mochten de militaire eerbetoonsoptocht aftrappen als eerste detachement. Twaalf leden passeerden de Koning te voet, sergeant-majoor van de mariniers b.d. Ben Reurling volgde daar vlak achter in een militair voertuig. Zij werden met applaus onthaald.

Meer foto’s op onze Facebookpagina.